Ik bedoel dit :
§1.
1° Het draagvermogen en de snelheidscategorie van de banden zijn verenigbaar met het laadvermogen per as en de maximale snelheid bepaald in het PVG, het certificaat van overeenstemming of het instructieboekje van de constructeur.
Voor de voertuigen van de categorie M1 zijn de hierna volgende regels van toepassing :
de montage van niet-oorspronkelijke velgen en/of banden, leidt niet tot een verhoging van het spoor met meer dan 2 %. Evenwel bedraagt de tolerantie 4 % voor terreinvoertuigen;
het koetswerk bedekt de banden;
er bestaat onder alle omstandigheden een vrije ruimte tussen het loopvlak van de band en de binnenvleugel;
indien de banden niet opgenomen zijn in het PVG komen hun diameters overeen met de initiële waarden met een tolerantie van - 2 % en + 1,5 %.
Dat regelt toch de montage van niet-oorspronkelijke velgen en/of banden ?
Het kan, mits de tolerantie niet overschreden wordt.
Daarom mijn vraag : hoe zit her nu geregeld ? Ik neem aan dat er een instructie bestaat die de techn. keuringsdienst oplegt om na te kijken of ehet fiskaal nog allemaal volgenshet boekje zit. Zo'n eco-wagen krijgt immers een fiskale korting op de totale nettoprijs, direkt betaald door de overheid aan de verkoper.
Ik denk aan ziets als hde controle op onechte lichte vracht, ook een instructie op vraag van de fiskus.