Wegwijs in het Belgische verkeersregelement BIVV Ik Ben Voor Kluwer Uitgevers
Pad Start -> Vraagbaak

Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
31 Juli 2010, 04:50
Nieuws:

+  Vraagbaak
|-+  VRAAGBAAK (NL)
| |-+  Ik heb een vraag
| | |-+  Termijn voor reageren op een PV.
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Termijn voor reageren op een PV.  (gelezen 829 keer)
Rik D'huyvetters
Beheerder
Veteraan

No, this is my cat

« Antwoord #15 Gepost op: 15 Maart 2010, 18:10 »

Het zijn bedenkelijke praktijken en ik ben er zeker van dat zoiets enkel in belgie gebeurt.

Het is in de meeste, zo niet alle landen dat de vaststellingen van de politie als bewijs wordt gezien door de rechtbank.

Een andere manier van werken zou altijd woord tegen woord geven en tot vrijspraak leiden.

Waar blijven mijn verweermiddelen?

Heb je al contact opgenomen met het politieparket?
Dirk Deckx
Beheerder
Veteraan

« Antwoord #16 Gepost op: 18 Maart 2010, 22:39 »

Nog een vraagje. Welk parket, welke politiezone ?
LumiNeus
Newbie
*

« Antwoord #17 Gepost op: 19 Maart 2010, 05:50 »

Ook al vind ik dit alles onrechtvaardig, ik denk dat het beter is alles kif-kif te laten en gewoon voor de politierechter mijn verhaal te doen en dan zien we wel wat er beslist wordt.

Ik heb wel mijn verzekeringsagent aangesproken en mijn verhaal aan de juridische dienst van mijn verzekering opgestuurd. Zij gaan de zaak bekijken en zien of deze zaak te verdedigen is en mij eventueel rechtsbijstand verlenen.

Wat ik ook te weten ben gekomen is dat procedurefouten enkel in strafzaken kunnen ingeroepen worden. In mijn geval kan men enkel spreken van niet gerespecteerde termijnen. Dat is echter geen procedurefout.

Besluit : Als je niet kan bewijzen dat je gelijk hebt, betaal gewoon je boete. Een agent is "untouchable". Of in het nederlands, een agent maakt nooit fouten. Theoretisch dan toch.
Pagina's: 1 [2] Omhoog E-mail dit topic Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Kluwer Uitgevers
  Naar boven
© Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC
Site admin: Wegcode vzw