Wegwijs in het Belgische verkeersregelement BIVV Ik Ben Voor Kluwer Uitgevers
Pad Start -> Vraagbaak

Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
31 Juli 2010, 04:43
Nieuws:

+  Vraagbaak
|-+  VRAAGBAAK (NL)
| |-+  Ik heb een vraag
| | |-+  voorlopig rijbewijs model 36 maanden met begeleider
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag E-mail dit topic Print
Auteur Topic: voorlopig rijbewijs model 36 maanden met begeleider  (gelezen 248 keer)
josje
Newbie
*

« Gepost op: 10 Maart 2010, 23:13 »

Beste

Op 05/01/2006 slaagde ik in mijn theoretisch rijexamen.
Op 31/12/2008 ging ik mijn voorlopig rijbewijs model 36 maanden halen op het gemeentehuis.

Kan ik nu (meer dan 3 jaar na het behalen van mijn theorie) nog veranderen naar model 18 maanden of moet ik eerst terug mijn theoretisch rijexamen gaan afleggen?

Alvast bedankt!

Mvg,
xantingo
Team-W
Veteraan

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Maart 2010, 08:52 »

U zal een nieuw theoretisch examen moeten afleggen.

Artikel 5
Het (...) voorlopig rijbewijs moet worden aangevraagd binnen de drie jaar na het slagen voor het theoretisch examen. Na het verstrijken van deze termijn kan de kandidaat pas terug een voorlopig rijbewijs aanvragen na opnieuw het theoretisch examen met goed gevolg te hebben afgelegd.

U kan nog wel met uw huidig voorlopig rijbewijs een praktisch examen afleggen voor 31/12/2011.

josje
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Maart 2010, 20:16 »

Bedankt voor het antwoord.

Ik kan dus geen rijlessen gaan volgen in de rijschool, maar enkel nog met een begeleider rijden?

xantingo
Team-W
Veteraan

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Maart 2010, 20:26 »

U kan wel lessen volgen in een rijschool, daarvoor heeft u geen voorlopig rijbewijs nodig.

Artikel 4
Zijn ontslagen van de verplichting houder te zijn van een rijbewijs en het bij zich te hebben :
de leerlingen van een rijschool die met bijstand van een instructeur een voertuig besturen dat bestemd is voor het onderricht;

U kan nog wel binnen de geldigheid van uw huidig voorlopig rijbewijs het praktisch examen afleggen en uw definitief rijbewijs afhalen.
« Laatste verandering: 12 Maart 2010, 12:36 door xantingo » Gelogd

Pagina's: [1] Omhoog E-mail dit topic Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Kluwer Uitgevers
  Naar boven
© Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC
Site admin: Wegcode vzw