Wegwijs in het Belgische verkeersregelement BIVV Ik Ben Voor Kluwer Uitgevers
Pad Start -> Vraagbaak

Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
31 Juli 2010, 04:39
Nieuws:

+  Vraagbaak
|-+  VRAAGBAAK (NL)
| |-+  Ik heb een vraag
| | |-+  Blauwe parkeerzone rond het sportpaleis.
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag E-mail dit topic Print
Auteur Topic: Blauwe parkeerzone rond het sportpaleis.  (gelezen 391 keer)
Hans 1985
Newbie
*

« Gepost op: 15 Maart 2010, 12:23 »

Beste,

Gisteren ging ik naar Humo's pop poll Delux in het sportpaleis.
Ik ben afkomstig van Wommelgem en ging met de wagen naar het sportpaleis, waar ik eigenlijk maar 1x per 5 jaar kom.
Ik heb mijn wagen 'nietsvermoedend' geparkeerd op de Bisschoppenhoflaan omdat ik van richting Wijnegem kwam.
Toen ik terugkwam van een leuke avond zag ik onder mijn voorruit een parkeerboete liggen met de uitleg dat ik geen BZ-Kaart had.
Op de terugweg naar mijn auto (ongeveer 1km stappen) zag ik tussen bijna alle wagens een parkeerretributie liggen. Mensen die hier net zoals ik niets van wisten.
Nu heb ik absoluut geen problemen om mijn retributie te betalen, waar ik het echter wel moeilijk mee heb is het feit dat ik eigenlijk absoluut niet op de hoogte was dat je hier niet mag parkeren.
Ik heb reeds naar Apcoa gebeld om de situatie uit te leggen, dat ik geen bord had zien staan dat je hier niet mocht parkeren.
Ze vertelde me dat er wel degelijk een bord staat aan de kruising van de Merksemsesteenweg en de Bisschoppenhoflaan. Met opschrift onderaan (in het klein) met de uren erbij wanneer je er niet mag staan.
Nu wat ik ook raar vond is dat dit verbodsbord niet herhaalt wordt na elke zijstraat die uitkomt op de Bisschoppenhoflaan richting sportpaleis. (of is me niet opgevallen)
Kan ik hier iets aan doen of moet ik gewoon aanvaarden dat het daar slecht, zogoed als niet, aangeven staat en dat je hierover dus bij mijn gevoel niet erg goed geïnformeerd wordt. En dus de retributie betalen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Mvg,
Hans
Rik D'huyvetters
Beheerder
Veteraan

No, this is my cat

« Antwoord #1 Gepost op: 15 Maart 2010, 13:12 »

Dit is al eens eerder aan bod gekomen.

Het antwoord kan je hier vinden
Hans 1985
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 15 Maart 2010, 13:45 »

Beste Mr. Rik D'huyvetters,

Alvast bedankt om te reageren. het klopt idd dat er een gelijkaardig topic al reeds is gepost maar daar werden enkele andere vragen gepost.
Mijn vraag waar ik me zit is namelijk of je een verbodsbord om niet te mogen parkeren niet moet herhalen na elke zijstraat die op de hoofdbaan uitkomt. Net zoals het teken van een voorrangsweg of een snelheidsbeperkingsbord?

Alvast bedankt voor je reactie!

Mvg,
Hans
Johan Casier
Globale moderator
Veteraan

Politiezone Arro IEPER

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Maart 2010, 15:23 »

Voor alle duidelijkheid ... het gaat toch om dit zonebord?

Men maakt regels voor de anderen en uitzonderingen voor zichzelf.
Hans 1985
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 15 Maart 2010, 15:30 »

Johan,

Ik denk het wel.
Ik ga strax even kijken en laat het je weten!

Mvg,
Hans
Johan Casier
Globale moderator
Veteraan

Politiezone Arro IEPER

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Maart 2010, 15:34 »

ok

Rik D'huyvetters
Beheerder
Veteraan

No, this is my cat

« Antwoord #6 Gepost op: 15 Maart 2010, 17:42 »

Mijn vraag waar ik me zit is namelijk of je een verbodsbord om niet te mogen parkeren niet moet herhalen na elke zijstraat die op de hoofdbaan uitkomt. Net zoals het teken van een voorrangsweg of een snelheidsbeperkingsbord?

Hans,

Zoals in die andere draad te lezen is (en te zien is op de foto) gaat het hier om zonale borden.
Die worden enkel aan de toegang en uitgang van de zone geplaatst en moeten niet herhaald worden na elk kruispunt
Hans 1985
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 15 Maart 2010, 18:18 »

Rik,

Het klopt inderdaad dat het bord er staat. Weliswaar zeer onopvallend. (Boven een verkeerslicht op een druk kruispunt waar men 70km/h mag rijden)
Als het donker is valt echt niet op.
Wat me ook opviel is dat er bij het inrijden van elke zijstraat van de bisschoppenhoflaan er langs beide zijden een groot bord staat met duidelijk vermeld dat je er niet mag staan dat daar de blauwe zone begint.
En eigenlijk zouden die borden er dan ook niet moeten staan want je zit al in een blauwe zone of begrijp ik dat verkeerd?

Mvg,
HAns
Johan Casier
Globale moderator
Veteraan

Politiezone Arro IEPER

« Antwoord #8 Gepost op: 15 Maart 2010, 18:41 »

Een zonebord dient inderdaad niet te worden herhaald.

Hans 1985
Newbie
*

« Antwoord #9 Gepost op: 15 Maart 2010, 19:16 »

Johan/Rik,

Bedankt voor jullie reactie, ik ben weer wat wijzer geworden!
Ik hoop dat ze misschien in de toekomst het bord op het kruispunt van de merksemsesteenweg en de bisschoppenhoflaan iets duidelijker en zichtbaarder zullen opstellen, want  mensen vreemd aan de omgeving van het sportpaleis zijn vogels voor de kat!

Mvg,
Hans
Rik D'huyvetters
Beheerder
Veteraan

No, this is my cat

« Antwoord #10 Gepost op: 15 Maart 2010, 19:22 »

Ik hoop dat ze misschien in de toekomst het bord op het kruispunt van de merksemsesteenweg en de bisschoppenhoflaan iets duidelijker en zichtbaarder zullen opstellen, want  mensen vreemd aan de omgeving van het sportpaleis zijn vogels voor de kat!

Wie naar het sportpaleis gaat kan ik hun website aanraden.
Daar staan veel praktische tips voor wie met de wagen komt en staat o.a. ook dit:

Citaat
Let op: blauwe zone met beperkte parkeertijd in de buurt TIJDENS EVENEMENTEN!  De parkeerplaatsen in de nabijgelegen woonstraten worden in de eerste plaats voorbehouden voor de buurtbewoners. Automobilisten van elders moeten hun parkeerschijf achter de voorruit leggen en kunnen slechts korte tijd parkeren. Het gebruik van de parkeerschijf is verplicht, uitgezonderd voor bewoners, van maandag tot vrijdag van 18 tot 24 uur en van zaterdag tot zondag van 9 tot 24 uur. Parkeerboetes worden uitgeschreven door “parkeerbeheer zone Sportpaleis” (dit is niet  het Sportpaleis zelf) en bedragen 23,00 euro. Onbeperkt parkeren kan wel nog in o.m. de Slachthuislaan en de Noordersingel.
Pagina's: [1] Omhoog E-mail dit topic Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Kluwer Uitgevers
  Naar boven
© Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC
Site admin: Wegcode vzw